~ Rindu Dari Kejauhan ~

:60: Assalamualaikum dan Selamat Pagi sayang2 semua...
Haa..ni baru betul pagi kan..:26: bukan awal pagi macam dalam post saya semalam tuh..haha..

Tak gheti2 nak p tdo awal noo...

Emm..nak bebel pasal ape pulak pagi nih ea... (amboi darling..hari2 ko nak update blog sekarang ea..takde keje lain ke haaa?? ) errr...hehe... :face12:

Abaikan monolog diri di atas tu ye..haha.. :face64:

Eyh, tau tak...(mesti la tak tau kan..) tadi saya dok belek2 blog :90: followers saya..

Then terperasan lak ade gambar saya :95: kat satu post tuh..huh, terus suspen...:r:

Jari dengan pantasnya :99: kat post tuh..

Rupanye blog pelajar saya daa...nama die Syara Emeera..:94:

Thanks dear coz buat entri pasal cikgu..im so touched..:face35::n:

So now saya nak buat entri pasal dieorang plak..my favourite class..here we go...


:h: 3 Rancangan Khas 2.. :h:

Hari pertama melapor diri di SMK Permata Jaya..

Soalan yang menggetar jiwa oleh GPK1 ialah..

"Awak ambil alih kelas saya boleh tak?kelas tingkatan 3"

Dengan muke tak boleh blah dan skemanya serta confident tapau dari mane entah..

"Ye..saya boleh":face25:

Wooo...kelas exam tuh..ko gile ke darling?? :face73:

Besar tau dugaan kalau nak mengajar kelas exam nih..

First sekali..dieorang nak exam besar.. :65: PMR :66:

Second..pendidikan Seni tak masuk PMR..

So..kalau mengajar, kemungkinan besar dieorang takkan focus sangat..:face6:

Makanya deh..confident yang ditapau dari mane entah tadi sedikit demi sedikit hilang bersama angin..angin kus-kus..:128:

Tapi takkan nak cakap "TAK NAK" kot..huhu..

Maka dengan itu..jadilah saya sebagai guru Pendidikan Seni 3RK2 menggantikan Encik Mazlan untuk 14 minggu..

Hehe..saya ingat lagi, first time masuk kelas tu saya skema gile..pastu muka ketat je kan.. :face11:(terpaksa sebab nak buat muka macam cikgu :face46:)

Ceh2..konon nak berlagak garang la tuh.. dah namanye tak biasa garang, nak berlakon garang pun nampak kaku dan tak real kan..:face71:

Pelajar-pelajar 3RK2 agak besar-besar semuanya khasnya budak lelaki..:97:

Jadi, sebolehnya saya elakkan dieorang berdiri dekat dengan saya yang agak kurang tinggi dan agak-agak comel tak comel ni.. :c:
(haha..untuk menyedapkan hati sendiri)

Coz nanti kalau dieorang berdiri cakap dengan saya..saya kena mendongak plak..haishh..masalah tol..:face30:

My first impression masuk kelas tu.. "Uish..cam susah nak handle je..abeh arr.." :face53:

But itu impression untuk minggu pertama je..

Then minggu2 seterusnya saya berasa selesa dan seronok mengajar kelas tu..

Nak tau sebab ape...?? haa..sebab dieorang ni semua bestttt....:25: happening....

Sweet girls + boys..:93::94::97::95::96:

Saya ingat lagi..dieorang kelas pertama yang saya bawak ke belakang bangunan sekolah untuk melukis...my favourite spot..haha..sweet memories..duduk tepi longkang kecik menghadap padang sekolah..

Dieorang pun ye2 je melukis kan..ada antara yang nakal2 tuh, suruh melukis pemandangan yang ada dekat padang tuh, boleh pulak die lukis benda lain..tak kesah ar..janji melukis kan.. :47:

Paling mencuit hati..sorang budak tuh..dirahsiakan namanya (nanti tak pasal2 dia terjun dari tingkat 2 sekolah tu nanti..hehe..)

Dari jauh saya pandang..uish..bukan main khusyuk lagi die termenung..pulak tu, bersandar dengan penuh gaya di tepi dinding..

Bila saya dekati, takde sebarang lakaran pun di atas kertasnya...

Dengan nada bergurau saya berkata,

"Awak, jangan nak jadi hero tamil pulak.., cikgu suruh melukis..bukan berangan.."


"Eyh..hehe..tengah cari ilham ni cikgu.." die membalas balik sambil tersipu2 malu..

Haha..macam2 ragam dieorang ni..:face75: Kalau nak cerita memang tak cukup2 la blog nih..

:59:Pelajar perempuan kelas tu semuanya good girl..thumb

Dengar cakap..paling penting sangat hormat dengan cikgu walaupun cikgu yang sorang ni dieorang buat kawan..Antaranya Syara, Yaya, Maie, Siti Syahira, Husna..

:58:Pelajar lelakinya pulak sangat rajin..:25:

Lambat beberapa minit je masuk kelas, dah ada muka dieorang tunggu depan bilik guru..selalunya 3 orang la..Antaranya Faiz, Akmal, Fadzil, ataupun Imran...

Nak jugak tolong bawa kan barang2 saya walaupun ada waktunya takde benda yang perlu di tolong bawa pun..haa..rajin kan??haha..sejuk rasa hati..

Rasanya dengan kelas dieorang je saya ada bergambar sama..

Cian pulak dengan kelas lain..tak berkesempatan dan tak teringat nak ambil gambar bersama..maaf ye..:face70:

Tapi cikgu tetap sayangkan kelas2 yang cikgu pernah ajar..2RK2, 2 Cemerlang..dan Peralihan..err..:131: Peralihan?? hehe..

:n: Rindu nya kat korang semua....:face47::n:


Hari ini hari ketiga pelajar-pelajar tingkatan 3 seluruh Malaysia menduduki Peperiksaan Menengah Rendah..

Rasanya belum terlewat lagi nak beri ucapan sepatah dua kata untuk pelajar-pelajar Tingkatan 3 yang pernah saya ajar dan tidak pernah ajar di SMK Permata Jaya..

:61:First of all, cikgu nak ucapkan selamat menduduki PMR untuk korang semua.
:61:Cikgu berdoa ke hadrat Ilahi semoga korang semua diberi ketenangan minda dan kelancaran idea untuk menjawab soalan yang diberikan.
:61:Ingat, jangan mengalah sebelum bertempur.
:61:Cikgu sentiasa mendoakan kejayaan korang.
:61:Cikgu mendoakan semoga semua pelajar Tingkatan 3 SMKPJ berjaya mendapat keputusan yang cemerlang kelak. InsyaAllah. Amin.
:61: Cikgu juga ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf atas salah salah silap cikgu dalam mengajar korang semua.
:61:Cikgu bersyukur kerana ditakdirkan mengajar korang walaupun sebentar cuma..
:61:Kenangan bersama korang tak akan cikgu lupakan sampai bila2 kerana bagi cikgu, kenangan itu merupakan kenangan yang terindah dalam hidup cikgu..
:61:Bertemu kita kerana Allah, Berpisah kita juga di atas ketentuanNya..
:61:Semoga apabila masing-masing dah berjaya ke menara gading kelak ataupun ke mana saja rezeki korang berada, korang tetap akan ingat cikgu..
:61:Last sekali..cikgu sayang korang semua.. :face29:


Bawah ni gambar bersama pelajar-pelajar kesayangan..jom, have a look..:51:


Photobucket
Faiz tutup muka lak..aish..konon malu la tuh..


Photobucket
Ainur Azean, Aisyah and Siti Syahira..


Photobucket
Maie, Yaya and Syara..

Photobucket
Akmal budak sepet yang menyelit di belakang..haha..



Photobucket
Ceh, ceh Faiz..nak pulak die masuk..


Photobucket
Geng 'kite2' aje..


Photobucket
Khusyuk buat kad raya..


Photobucket
Syara Emeera..


Photobucket
Amyrul Firdaus yang sangat baik dan berdedikasi..hehe..



Photobucket
Maie dan Yaya..


Photobucket
Budak 3RK2 yang agak2 jambu..Akim..haha..


THE END :)


DO DROP ME A COMMENT.. :)

0 people peek a boo..:

Post a Comment

Awak..terima kasih ea..
Penat mata awak baca kan?
Lembutkan la pulak jari jemari menaip comment di bawah ni ok ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
@CopyRight By MoMoChiMiOw ProPerTies