~ Memori Yang Tidak Ternilai ~

Hye sayang semua..sesiapa je yang sudi membaca. Hehe..amboi..sayang noks. Segan nye. Actually saya kebuntuan idea nak mengupdate blog yang dah comel nih (comel ke??) haha..ape-ape je la kan. Dari pukul 12 tengah malam sampai la dah dekat nak pukul 4 pagi ni dok fikir nak taip entri pasal ape. Then saya pasang external reddish kesayangan saya dan cuba mencari bahan untuk dipilih sebagai pengisian entri ni. Jari jemari menggerak-gerakkan tetikus, 'klik' sane, 'klik' sini, then there you goes, saya tertarik untuk membuka  folder yang terkandung gambar-gambar yang merakam setiap kenangan manis sewaktu menjalani latihan mengajar di SMK Permata Jaya, Rengit, Batu Pahat, Johor. Emm..how i miss that school so much, plus its happening students and friendly teachers. Rindunya setiap memori di sekolah tu.

Gambar kenangan bersama guru-guru SMK Permata Jaya

Cikgu Low Mei Ling dan Cikgu Norhayati (cikgu yang cute dan happy go lucky)
      Mengimbas kembali kenangan bermula dari perjalanan hendak ke Batu Pahat, sangat mengusik jiwa. Memang tidak akan pernah dilupakan. Dengan tiada langsung pengalaman menjejak kaki ke Negeri Johor, believe it or not, saya menaiki bas seorang diri menuju ke destinasi yang saya pasti bakal mengabdikan seribu kenangan tidak kira pahit atau manis di dalam hidup saya. Hal ini disebabkan kereta yang membawa barang-barang saya dan rakan seperjuangan sudah terlalu penuh dan saya dengan sukarelanya menarik diri dari menyertai rakan-rakan yang akan pergi ke Johor dengan menaiki kereta. Untuk pengetahuan semua, saya memang sangat gemar merantau dan membuat aktiviti-aktiviti yang agak 'adventurous' dan 'gila-gila'. Berbekalkan dua buah beg yang agak besar dan kekuatan diri serta kegigihan untuk berdikari, saya bertolak dari Tanjung Malim, Perak dengan menggunakan bas pada hari Selasa 3hb Mei 2011 seawal 8 pagi. Kira-kira satu jam perjalanan, saya selamat tiba di Terminal Bas Pudu Raya Kuala Lumpur. Dalam keadaan yang agak kalut dengan beg-beg yang dibawa, setibanya saya di Kuala Lumpur, saya tidak tahu hendak mengambil bas yang seterusnya untuk ke Johor di  terminal yang mana. Bak kata orang, malu bertanya sesat jalan kan? So, dengan tidak malunya, saya bertanya kepada pakcik bas di kaunter tiket terminal pudu tersebut. Pakcik tu menyarankan supaya saya mengambil LRT menuju ke Terminal Bas Bandar Tasik Selatan. Saya dengan segera menaiki LRT dan menuju ke destinasi yang disarankan oleh pakcik itu. Itulah pertama kali saya menjejakkan kaki di Terminal bas yang menyediakan perkhidmatan perjalanan menghala ke negeri-negeri di sebelah selatan Malaysia. Pada pengamatan saya, terminal tersebut lebih besar berbanding dengan terminal Pudu Raya. Macam airport pun ada woo..besh..besh..hehe. Saya membeli tiket bas ke Johor bertolak pada pukul 2.30 petang. Dipendekkan cerita, (mata dah ngantok) saya tiba di Terminal Bas Batu Pahat kira-kira pada pukul 5 petang (kalau tak silap). Saya menarik nafas lega dan memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana telah melindungi perjalanan saya setiap waktu, detik dan saat. Saya dijemput oleh rakan-rakan seperjuangan di terminal tersebut dan kami telah meluangkan masa yang ada pada petang tersebut dengan bersiar-siar di sekitar bandar Batu Pahat. ---------------------------> ( To be continue...maaf jika penulisan agak skema..haha..tak bley blah kan? ) Ok la sayang2 semua, pening kepala..dah nak pukul 6 pagi dah ni...tdo, tdo..esok sambung lagi keyh.

THE END :)


DO DROP ME A COMMENT.. :)

0 people peek a boo..:

Post a Comment

Awak..terima kasih ea..
Penat mata awak baca kan?
Lembutkan la pulak jari jemari menaip comment di bawah ni ok ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
@CopyRight By MoMoChiMiOw ProPerTies